th-menu search
Bilde: Nye krefter

Nye krefter

De unge utgjør flertallet av landets innbyggere, men har svært liten politisk påvirkningskraft. Men de kan det med sosiale medier, som i voksende grad brukes som virkemiddel i afghansk politikk. Afghanistans frie medier har også tatt en større og mer aktiv del i denne valgkampen enn noensinne før.

Morgendagens ledere

/Tema/ Dato: 18.03.2014

De unge utgjør flertallet av landets innbyggere, men har svært liten politisk påvirkningskraft. Nå må de selv på banen og demonstrere for utdanning og arbeid, og mot korrupsjon. Les mer

Medienes rolle

/Tema/ Dato: 13.03.2014

Denne valgkampen foregår i større grad i mediene, sammenlignet med sist presidentvalg. Kandidatenes fremtreden og saker diskuteres av befolkningen både i basaren og i hjemmet. Både i medier og blant befolkningen er der et mer aktivt engasjement og et større fokus på sak. Les mer

Bruk av sosiale medier i valgkampen

/Tema/ Dato: 15.03.2014

Både opprørere og «vanlige» afghanere bruker sosiale medier som et av sine viktigste verktøy i årets valgkamp. Men fortsatt er problemet med useriøs nettbruk i landet stort. Les mer

Afghanistankomiteen
Adresse:
work Kolstadgata 1, 0652  OsloNorway

Donasjoner kan gis til kontonummer 7877. 06. 53737 • Sist oppdatert 29.06.17
Publiseringsløsning av Noop Design og illustrasjon av Ingrid Apollon Støttet av Norad